ABAB Accountants en Adviseurs

Werkgever
ABAB Accountants en Adviseurs

Groeien bij ABAB

Werken bij ABAB betekent werken in een uitdagende omgeving. Met gedreven collega’s, voor mooie klanten in een branche die bij je past. De perfecte plek om jouw talenten optimaal tot uiting te laten komen. Daarbij beperken we ons niet tot jouw vakgebied, je krijgt ook de ruimte om je competenties verder te ontwikkelen. We stimuleren je om altijd te blijven groeien.

Ontwikkeling
Je krijgt de ruimte om jezelf te laten zien, door te groeien en jouw ambitie waar te maken. Je mag rekenen op de beste opleidingen en trainingen om je daarbij te helpen.

Persoonlijk
We voelen ons betrokken bij ons werk en bij elkaar. Elk van onze vestigingen heeft een unieke sfeer maar overal is die heel informeel.

Ondernemend
Onze organisatie heeft een platte structuur. De lijntjes zijn kort waardoor er volop kansen zijn om zelf het voortouw te nemen.

 ONZE VAKGEBIEDEN

  • Accountancy
  • Accountmanagement 
  • Agro Advies
  • Audit en Assurance
  • Belastingadvies
  • Corporate Finance
  • HR-Advies en salaris administratie
  • Legal
  • Staff en Support
  • Subsidieadvies


ABAB staat voor duurzaamheid 
De zorg voor onze aarde is inmiddels geworteld in onze maatschappij. Ook ABAB hecht veel waarde aan duurzaamheid. Wij voelen ons betrokken bij de samenleving en zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Stimuleren duurzaam ondernemen
Wij hechten veel waarde aan een duurzame relatie met onze klanten, leveranciers en medewerkers. Wij leveren graag een bijdrage door ook onze klanten en relaties te ondersteunen met duurzaam ondernemen. Onze relatiemanagers denken proactief mee op het gebied van duurzaamheid en MVO én over fiscale voordelen die te behalen zijn met duurzame oplossingen. 

Energieverbruik kantoren
De meeste van onze kantoren worden verlicht op basis van bewegingsdetectie en lichtintensiteitssensoren. Ook wordt kantoorapparatuur automatisch uitgeschakeld wanneer deze niet worden gebruikt. Uiteraard is de energie die we gebruiken, groene energie. 

Wij willen daarnaast het energieverbruik van onze kantoren zoveel mogelijk beperken. Om hierop te kunnen sturen hebben wij in juni 2019 onze bedrijfspanden laten controleren op energieverbruik. Daarbij zijn zij voorzien van een energielabel. Vanaf 2023 moeten kantoren groter dan 100 m2 wettelijk een verplicht energielabel C hebben. De panden die ABAB in eigen bezit heeft zijn gecontroleerd. Op twee panden na hebben alle kantoren energielabel A gekregen. Dit betekent dat deze kantoren zeer energiezuinig zijn. Een kantoorpand heeft energielabel C gekregen en een pand energielabel E. Voor het kantoorpand met energielabel E wordt een plan van aanpak opgesteld om te zorgen dat dit pand op korte termijn op het vereiste niveau komt.

Installatie zonnepanelen
Een aantal van onze kantoorpanden zijn ons eigendom. Op de daken van die kantoren gaan wij op zeer korte termijn zonnepanelen installeren. Door zelf onze daken te gebruiken om op deze manier van energie opwekken leveren we een extra bijdrage aan een zo laag mogelijk CO2-uitstoot. 

Digitalisering bedrijfsvoering
Digitalisering staat in onze bedrijfsvoering centraal. We investeren in de ontwikkeling hiervan. Door te werken met een portaal met een archieffunctie voor onze klanten, reduceren wij het papiergebruik. Wij werken met een digitale handtekening en faciliteren dat ook voor onze klanten. Hierdoor werken we veel duurzamer en efficiënter. Leaflets en brochures worden in minimale oplages geprint en bij voorkeur alleen online verstrekt. Ook onze facturatie verloopt digitaal.

Paperless office
ABAB werkt steeds meer toe naar een paperless office. Dubbelzijdig printen op minder milieubelastend papier is de norm. Ook maken wij gebruik van digitale dossiers en digitaliseren wij documenten en overig materiaal. We merken dat een andere werkwijze vooral gedragen moet worden door medewerkers. Dat heeft onze aandacht, we investeren in  de bewustwording van onze medewerkers op printgedrag. 

Afval
Wij beperken en scheiden afval. Uiteraard geldt dat voor papier. Maar we zijn bezig om ook onze andere afvalstromen te beperken. We hebben in alle kantoren herbruikbare koffiebekers en zijn bezig om alle stromen gescheiden af te voeren. 

Duurzaam wagenpark
Het merendeel van de CO2-uitstoot van een advieskantoor wordt veroorzaakt door gereden kilometers. We willen immers onze klanten zien, maar investeren wel om het aantal te rijden kilometers te reduceren. We stimuleren onze medewerkers om met elkaar mee te rijden. Niet enkel van en naar kantoor, maar ook naar klantafspraken en vergaderingen. In 2019 implementeren wij een nieuwe oplossing voor bedrijfscommunicatie, waardoor videoconferencing mogelijk wordt gemaakt, hierdoor gaan we minder fysiek vergaderen. ABAB heeft volledig elektrische auto en semi-elektrische auto’s toegevoegd aan de leaseregeling. Als organisatie stimuleren wij onze medewerkers deze keuze te maken. 

Inkoop
Wij kiezen bij de inkoop van diensten en producten enkel partijen met een actief duurzaamheids- en/of milieubeleid.

Ondersteuning ontwikkelingslanden
ABAB is sinds 2010 als partner betrokken bij Argiterra. Agriterra is een organisatie die zich inzet voor agrarische coöperaties in ontwikkelingslanden zodat lokale boeren professionaliseren. Diverse Nederlandse bedrijven bieden kennis en advies om daarbij te ondersteunen. Verschillende ABAB-collega’s leveren met advies en trainingen hun bijdrage aan de ontwikkeling van opkomende landen. 

Goede doelen
Wij staan midden in de samenleving. We stimuleren dat medewerkers hier een bijdrage aan leveren. Bovendien kiezen onze medewerkers jaarlijks een aantal goede doelen, waardoor we financieel een bijdrage leveren aan een socialere samenleving. 

Duurzame inzetbaarheid van medewerkers
Onze medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van ons bedrijf. Op een steeds krapper wordende arbeidsmarkt is het van belang om talenten te behouden, te laten leren, ontwikkelen en doorstromen. Maar ook voor oudere medewerkers is het belangrijk dat zij door motivatie en blijvende inzetbaarheid, op een gezonde en verantwoorde wijze, de pensioenleeftijd behalen. Wij bieden dan ook diverse faciliteiten, die medewerkers helpen bewuster te worden van de eigen verantwoordelijkheid in het maken van keuzes voor het vormgeven van de loopbaan in de (latere) loopbaanfases. Te denken aan: belastbaarheidstest, medische keuring, loopbaangesprekken, sportmogelijkheden en cursussen en trainingen met betrekking tot het pensioen.

En we willen meer
We zijn ambitieus en willen met onze medewerkers groeien naar een duurzame organisatie, die in een goede balans aandacht heeft voor people, planet en profit. Alle ideeën en bijdragen hiervoor zijn welkom.

 

Bezoekadres

Ellen Pankhurststraat 1k
5032 MB Tilburg
Nederland

T: 013 464 7100
E: info@abab.nl
W: www.aba.nl 

 

E-mail mij vacatures van deze recruiter
Ontvang per e-mail nieuwe vacatures op basis van deze zoekopdracht.

Wanneer u deze vacaturemelding maakt, sturen we u een selectie van opdrachten die overeenkomen met uw criteria. Onze algemene voorwaarden en ons privacybeleid zijn van toepassing op deze dienst.

Andere marketingcommunicatie

We willen u graag per e-mail op de hoogte houden van vacatures en diensten van Jobs in Finance.


In alle e-mails staat helemaal onderaan een koppeling waarmee u zich te allen tijde kunt afmelden.