Personal branding: CEO van jezelf

02/12 Van de redactie

Iedereen is een personal brand, maar de meeste mensen zijn zich hier niet bewust van.

De essentie van een personal brand is vooral het zichtbaar maken van je talenten. “Eerst moet je helder je doelen formuleren en je belangrijkste karakteristieken opsommen. Die punten moet je daarna visibel maken in alles wat je doet: kledij, cv, sociale media, hoe je omgaat met mensen enzovoort. Je moet jezelf zo duidelijk mogelijk profileren. Niet bang zijn om stelling te nemen en keuzes te maken. Ook communicatieve vaardigheden zijn heel belangrijk en je hebt ook authenticiteit en inhoud nodig. Je moet iets te vertellen hebben en goed zijn in je vak. Dat klinkt als veel, maar iedereen kan dit leren.”
 
“Sterke merken,  personal of corporate,  maken hun waarden zo duidelijk dat ze zichzelf niet meer hoeven te verkopen. Wie bij Albert Heijn winkelt, voelt dat het plaatje klopt. De waarden van het bedrijf matchen met de uitstraling. Daarom slagen ze erin om op een verzadigde markt toch succesvol te zijn. Dat geldt ook voor mensen: een sterke personal brand hoeft niet te gaan solliciteren. Die wordt geheadhunt. Onder meer dankzij hun uitgestrekte netwerk en zichtbaarheid op sociale media.”
Bron| Trends
 

Terug naar overzicht

Zoek per startpagina

Financiële vacatures Amsterdam
Assistent accountant
Registeraccountants
Accountancy
Risk managementAssistent controller
Directie en management
Financiële vacatures Rotterdam
Financiële administratie
Auditor
Financial controller
Fiscale vacatures
Financiële dienstverlening
Business controller
Financiële vacatures Utrecht

Jobs In Finance is een uitgave van Jobs 4 Professionals.

Alle rechten voorbehouden. Copyright © 2017 www.jobsinfinance.nl.